פורסם לפני יותר מחודש
פורסמה ברשת
We are seeking a highly skilled and motivated Tier 2 Team Lead to join us and build our Tier 2 Support Team.
Tier 2 is our highest tier of support, working closely with our R&D and product teams. This is a unique opportunity as the team needs to be built almost from scratch (there is currently only one support engineer in the team).
As the Tier 2 Team Lead, you will play a vital role in assisting customers in resolving technical issues, answering their inquiries, supporting clients onboarding process and providing guidance on product functionality.
You will be responsible for not only building and hiring a team of talented Tier 2 Support Engineers but also developing and implementing internal processes and workflows to ensure the seamless delivery of support services.
In addition, you will collaborate closely with cross-functional teams, including product, engineering, and customer success, to establish and optimize work processes and drive customer satisfaction.
This role offers a unique opportunity to shape the direction of our support operations and make a significant impact on the success of our company. Until the team will be expanded in the next few months, you will be required to do hands-on work and work on tickets as well. If you have a strong technical background, you enjoy building teams and processes from scratch and helping customers and work in a fast-paced startup environment, this is an exciting opportunity for you!
Responsibilities:
1. Team Leadership:
Hiring talented Tier 2 support engineers based on hiring plan and build an onboarding process for new hires
Provide leadership, professional guidance, and mentorship to a team of Tier 2 support engineers
Foster a collaborative and supportive team environment that encourages knowledge sharing and professional development.
Set clear goals, KPIs and expectations for team members and provide regular feedback on performance.
2. Technical Expertise:
Serve as a subject matter expert on anything related to the product and implementation best practices.
Assist support engineers in resolving complex technical issues and escalations.
3. Client Support:
Act as the primary point of contact for Tier 2 escalations from external or internal clients, ensuring timely and effective resolution of issues.
Responsible for proactive communication with clients in relevant scenarios
Gather feedback on service delivery.
4. Processes and Workflows:
As the team is built from scratch, streamline processes and workflows will need to be defined and continuously optimized, to enhance the efficiency of Tier 2 operations.
Work closely with cross-functional teams to implement improvements and best practices.
Monitor key performance indicators (KPIs) to track the effectiveness of support operations and drive continuous improvement initiatives.

Requirements:
3+ years of practical experience in leading a team of support engineers in a Saas company
Proven experience and deep knowledge in ETL processes, databases, SQL, python, data management and data analytics
Excellent analytical and troubleshooting skills with a creative approach to problem-solving and attention to detail.
Bachelors degree in Information Technology/Industrial Engineering/Computer Science or other related field – Advantage
Strong leadership skills with the ability to motivate and inspire team members.
Effective communication skills, both written and verbal, with the ability to interact professionally with clients and internal stakeholders.

This position is open to all candidates.
מידת ההתאמה שלי לתפקיד
התאמה למשרה
התאמתך לתפקיד מחושבת על פי כישורך (כפי שסיפרת לנו עליהם) מול דרישות המעסיק - אין בכך כדי להעיד על קבלתך לעבודה (זה יחליט המעסיק)
כישורים חסרים
משרות חדשות במערכת שיכולות לעניין אותך
דוברי שפות
פתח תקווה
פורסם לפני 2 חודשים
רקע טכני למתן שירות טכנולוגי ללקוחות פנים וחוץ ארגוניים.התפקיד כולל ליווי לקוחות ומתן מענה לפתרון תקלות טכניות, טיפול בהרשאות, ומתן ...
דוברי שפות
חיפה
פורסם לפני יותר מחודש
We are seeking a dedicated and experienced Customer Success Manager to join our dynamic team. In this role, you will ...
Teva Pharmaceuticals
מלאה
פורסם לפני יותר מחודש
The opportunity   Teva is a global pharmaceutical leader and the world’s largest generic medicines producer and is committed to ...
yad2
דוברי שפות
חולון / בת יםלוד / רמלהמודיעיןפתח תקווהראש העיןראשון לציוןתל אביב
פורסם לפני יותר מחודש
• Data Integration and Pipeline Development: Design, build, and maintain robust data pipelines that connect diverse data sources, including databases, ...
יהב לוגיסטיקה
דוברי שפות
חולון / בת יםיבנהלוד / רמלהראשון לציוןרחובות / נס ציונה/ גדרהתל אביב
פורסם לפני יותר מחודש
לחברת הפצה בחולון נציג/ת שירות לקוחות ימים א-ה מענה דיגיטלי + טלפונימתן פתרון בעיות בשטח
דוברי שפות
פתח תקווה
פורסם לפני יותר מחודש
Company Description TRUNOVATE (a part of Contel Technologies) is a product & project company based in Petah Tikva that specializes ...
דוברי שפות
פתח תקווהראשון לציון
פורסם לפני יותר מחודש
לחברה מסחרית ותיקה באזור התעשייה חבל מודיעין, דרוש/ה מנהל /ת מחלקת שירות לקוחות ומשא"ב. שיפור והטמעת תהליכי עבודה לשיפור מערך ...
דוברי שפות
פורסם לפני יותר מחודש
למשרד בתחום הטמעת פריוריטי בענף המלונות, דרוש מתכנת עם ניסיון בעבודה בשפת SQL, התיכנות יתבצע על תוכנת פריוריטי.עבודה על מגוון ...
Mobileye
פורסם לפני יותר מחודש
The positionJoin Our BI Team as a BI Developer!About Us: The BI department at Mobileye empowers Finance, Sales, and Production with ...
Mobileye
פורסם לפני יותר מחודש
The positionThe AV validation infrastructure team is looking for an experienced Analytics team lead to join us in our efforts ...
פורסם לפני יותר מחודש
At UVeye, we're on a mission to redefine vehicle safety and reliability on a global scale. Founded in 2016, we ...
חיפה
פורסם לפני יותר מחודש
דרושים/ות מפתחי/ות SQL – הזדמנות להקפיץ את הקריירה קדימה.המשרה בחיפה! המשרה מיועדת לנשים ולגברים כאחד.
HighTech Company
אזור השרוןאילתאשקלוןבאר שבעדימונה / ערד / ים המלחהוד השרוןהרצליה / רמת השרוןזכרון יעקב / בנימינהחדרהחולון / בת יםחיפהטבריהיבנהיוקנעם / רמת ישילוד / רמלהמודיעיןנתניהעכו / נהריהפרדס חנה כרכורפתח תקווהקריותקרית גת / קרית מלאכיראש העיןראשון לציוןרחובות / נס ציונה/ גדרהתל אביב
פורסם לפני יותר מחודש
" Leading a team of developers according to Agile best practices" Interface with various R&D groups and with support tiers" ...
טובול קרמיקה
אזור השרוןהוד השרוןהרצליה / רמת השרוןזכרון יעקב / בנימינהחדרהחולון / בת יםיבנהלוד / רמלהמודיעיןנתניהפרדס חנה כרכורפתח תקווהקריותראש העיןראשון לציוןרחובות / נס ציונה/ גדרהתל אביב
פורסם לפני יותר מחודש
מגדירים את עצמכם כאנשי מכירות מעולים ? בואו להיות חלק מחברה מובילה בתחום הקרמיקה!!תפקיד הכולל:* טיפול בקו לקוחות קיים וגיוס ...
פורסם לפני יותר מחודש
simplifies security for global businesses and governments. all-in-one, truly cloud-native platform makes it easy to adopt Zero Trust and prevent ...
הצגת משרות נוספות