דרוש/ה מדריך /ה איתור נוער
היקף המשרה: 50%
תחילת עבודה – מיידי
תיאור התפקיד:
מאתר ויוצר קשר עם בני נוער גילאי 14-18 הנמצאים בניתוק ממסגרות לימוד או מגלים קושי הסתגלות במסגרות הנ"ל.
פועל בדרכים של "יישוג" – Reaching out, התערבות בסביבה הטבעית, תוך שימוש במידע ממוחשב, ויצירת קשר עם הנער מתוך הדדיות ושותפות.
מעריך ומאבחן קשיים, צרכים, כוחות ורצונות של הנערים שבטיפולו.
מתכנן יעדים חינוכיים, השכלתיים וטיפוליים לקידומו של כל נער ולמימוש הפוטנציאל האישי שלו בהתאם להנחיה המקצועית.
בונה תכנת התערבות לנערות ולנערים שבאחריותו הכוללים מעקב והערכה מתמדת אחר התקדמות הטיפול בהתאם ליעדים בתוכנית.
עובד באופן שוטף ורציף עם צוותי ההוראה בתוכנית היל"ה ובבתי ספר.
אחראי לתיעוד שוטף ודיווח לגבי כלל התוכניות והתהליכים החינוכיים- טיפוליים ופדגוגיים של כל נער ונערה שבאחריותו.
פועל בשלושה מישורי התערבות: טיפול פרטני, הנחיה והדרכה קבוצתית ועבודה קהילתית.
מדריך ומנחה תוכניות לבני הנוער המצויים באחריותו, בפעילות ביישוב או מחוץ ליישוב כגון: מחנות, קורסים סמינרים ומרתונים לימודיים.
הגעה למוסדות, ארגונים ומסגרות הרלוונטים לתהליך ההתערבות של הנער/ה, כגון: מוסדות חינוך, חוק ומשפט, ביקורי בית וכיו"ב
מנחה תוכניות חינוכיות- טיפוליות קבוצתיות, ופועל לשילובם של הנערים המנותקים מלמידה במערכות הפורמליות והבלתי פורמליות התואמות את בני גילם.
שותף בבנייה וגיבוש התוכניות הפדגוגיות ובליווי התלמידים שתחת אחריותו בתחום הפדגוגי
פועל בדרכים של שיתף פעולה עם השירותים בקהילה.
מלווה את הנערים ועוקב אחריהם גם במהלך שילובם במסגרת אחרת.
משתתף בהשתלמויות, בכנסים ובפיתוח מקצועי בהתאם למדיניות המחלקה לקידום נוער והאגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון.
חבר במועצות שונות המלוות את התהליך הלימודי של כלל תלמידי היחידה.
פועל בהתאם להנחיות מנהל היחידה לקידום נוער – היל"ה והממונים עליו ברשות ובהתאם להנחיותיהם, ועל פי מדיניות המחלקה לקידום נוער – היל"ה במשרד החינוך והאגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך.
תאריך הגשת המועמדות: 8.4.24 00:00.
היקף המשרה: 50%
תחילת עבודה – מיידי
תיאור התפקיד:
מאתר ויוצר קשר עם בני נוער גילאי 14-18 הנמצאים בניתוק ממסגרות לימוד או מגלים קושי הסתגלות במסגרות הנ"ל.
פועל בדרכים של "יישוג" – Reaching out, התערבות בסביבה הטבעית, תוך שימוש במידע ממוחשב, ויצירת קשר עם הנער מתוך הדדיות ושותפות.
מעריך ומאבחן קשיים, צרכים, כוחות ורצונות של הנערים שבטיפולו.
מתכנן יעדים חינוכיים, השכלתיים וטיפוליים לקידומו של כל נער ולמימוש הפוטנציאל האישי שלו בהתאם להנחיה המקצועית.
בונה תכנת התערבות לנערות ולנערים שבאחריותו הכוללים מעקב והערכה מתמדת אחר התקדמות הטיפול בהתאם ליעדים בתוכנית.
עובד באופן שוטף ורציף עם צוותי ההוראה בתוכנית היל"ה ובבתי ספר.
אחראי לתיעוד שוטף ודיווח לגבי כלל התוכניות והתהליכים החינוכיים- טיפוליים ופדגוגיים של כל נער ונערה שבאחריותו.
פועל בשלושה מישורי התערבות: טיפול פרטני, הנחיה והדרכה קבוצתית ועבודה קהילתית.
מדריך ומנחה תוכניות לבני הנוער המצויים באחריותו, בפעילות ביישוב או מחוץ ליישוב כגון: מחנות, קורסים סמינרים ומרתונים לימודיים.
הגעה למוסדות, ארגונים ומסגרות הרלוונטים לתהליך ההתערבות של הנער/ה, כגון: מוסדות חינוך, חוק ומשפט, ביקורי בית וכיו"ב
מנחה תוכניות חינוכיות- טיפוליות קבוצתיות, ופועל לשילובם של הנערים המנותקים מלמידה במערכות הפורמליות והבלתי פורמליות התואמות את בני גילם.
שותף בבנייה וגיבוש התוכניות הפדגוגיות ובליווי התלמידים שתחת אחריותו בתחום הפדגוגי
פועל בדרכים של שיתף פעולה עם השירותים בקהילה.
מלווה את הנערים ועוקב אחריהם גם במהלך שילובם במסגרת אחרת.
משתתף בהשתלמויות, בכנסים ובפיתוח מקצועי בהתאם למדיניות המחלקה לקידום נוער והאגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון.
חבר במועצות שונות המלוות את התהליך הלימודי של כלל תלמידי היחידה.
פועל בהתאם להנחיות מנהל היחידה לקידום נוער – היל"ה והממונים עליו ברשות ובהתאם להנחיותיהם, ועל פי מדיניות המחלקה לקידום נוער – היל"ה במשרד החינוך והאגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך.
תאריך הגשת המועמדות: 8.4.24 00:00.
דרישות:
השכלה:
תואר אקדמי הנרכש ע"י המועצה להשכלה גבוהה או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחוץ לארץ באחד או יותר מהתחומים הבאים: קידום נוער בסיכון, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, חינוך, חינוך מיוחד, מדעי ההתנהגות, קרימינולוגיה.
שנה רביעית ללימודי תואר ראשון בקידום נוער בלבד – שנת סטאז' או תעודת סמיכות לרבנות "יורה יורה" לפי אישור הרבנות הראשית לישראל, או אישור לימודים בתוכנית מלאה בישיבה גבוהה או בכולל, שש שנים לפחות אחרי גיל 18 ומעבר לשלוש בחינות לפחות מתוך מכלול הבחינות שמקיימת הרבנות הראשית לישראל (שתיים משלוש הבחינות יהיו בדיני שבת ודיני איסור והיתר).
תינתן עדיפות לבעלי תעודת עובד חינוך – בהתמחות קידום נוער או לבעלי תעודת הוראה.
הכשרה:
סיום בהצלחה השתלמות פדגוגית טיפולית (תפיסת העבודה האגפית) מטעם אגף א' לילדים ונוער בסיכון עד שנתיים ממועד תחילת עבודתו.
ניסיון:
שנת ניסיון בעבודה עם נוער בסיכון.
לעובדי קידום נוער במגזרים ייחודיים, כגון: עולים, חרדים ומגזר ערבי, יועדפו עובדים השייכים לאותו מגזר תרבותי. המשרה מיועדת לנשים ולגברים כאחד.
השכלה:
תואר אקדמי הנרכש ע"י המועצה להשכלה גבוהה או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחוץ לארץ באחד או יותר מהתחומים הבאים: קידום נוער בסיכון, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, חינוך, חינוך מיוחד, מדעי ההתנהגות, קרימינולוגיה.
שנה רביעית ללימודי תואר ראשון בקידום נוער בלבד – שנת סטאז' או תעודת סמיכות לרבנות "יורה יורה" לפי אישור הרבנות הראשית לישראל, או אישור לימודים בתוכנית מלאה בישיבה גבוהה או בכולל, שש שנים לפחות אחרי גיל 18 ומעבר לשלוש בחינות לפחות מתוך מכלול הבחינות שמקיימת הרבנות הראשית לישראל (שתיים משלוש הבחינות יהיו בדיני שבת ודיני איסור והיתר).
תינתן עדיפות לבעלי תעודת עובד חינוך – בהתמחות קידום נוער או לבעלי תעודת הוראה.
הכשרה:
סיום בהצלחה השתלמות פדגוגית טיפולית (תפיסת העבודה האגפית) מטעם אגף א' לילדים ונוער בסיכון עד שנתיים ממועד תחילת עבודתו.
ניסיון:
שנת ניסיון בעבודה עם נוער בסיכון.
לעובדי קידום נוער במגזרים ייחודיים, כגון: עולים, חרדים ומגזר ערבי, יועדפו עובדים השייכים לאותו מגזר תרבותי. המשרה מיועדת לנשים ולגברים כאחד.