מתלבטים בנוגע לקריירה?
הכירו את cob – פלטפורמה יחודית שתבנה לכם מסלול קריירה

איך לבחור קריירה?

היי שלום, שמי בר ואני חייבת לשתף אתכם במשהו ששינה לי את החיים.
תקופת הקורונה הכניסה לחיי המון שינויים. עוד לפני שהספקתי להתרגל למשהו כבר ה”משהו” הזה השתנה. תחושה אין סופית שהאדמה נשמטת לי מתחת לרגליים. כל זה רק העצים את תחושת הבלבול שהציפה אותי קודם לכן. מצאתי את עצמי מנסה לתכנן תוכניות, להיצמד להנחיות, ולחשוב קדימה. רק דבר אחד לא הצליח לחלוף, והוא תחושת חוסר בהירות.

טרם הקורונה מצאתי את עצמי עומדת מול התהייה – מה ארצה לעשות כשאהיה גדולה? השאלות לא הפסיקו להסתובב במוחי. שילוב קטלני של תחושת הבלבול אל מול עושר ההזדמנויות.
אולי אני אלך לעשות תואר?
אולי אלמד מקצוע?
אם כן, מה כדאי לי ללמוד?
מה אעשה? – אני חייבת לבחור!
שאלות אלו תמיד היו שם, ובתקופה האחרונה הן רק הלכו והתעצמו. באחד השיטוטים שלי ברשת חברתית כזו או אחרת נתקלתי בקהילה מגניבה שלא הכרתי. לקהילה קוראים tagalong, לא האמנתי! הרגשתי שזה בול מה שיכול לסדר לי את הראש. קהילה חינמית לגמרי, מלאה ביועצים ושותפים מובילים בתחומי הדיגיטל, מחשבים, סייבר, רשתות, מנהל עסקים וכל זה רק על קצה המזלג.

תהליך ההרשמה הראשוני היה מאוד פשוט ואינטואיטיבי. נכנסתי לאפליקציה שלהם שנקראת cob, בחרתי את קהילת tagalong שאליה רציתי להצטרף, את הקבוצה הראשית שאליה בחרתי להשתייך (קבוצת המתלבטים, איך לא?), ולאחר מכן בחרתי קטגוריית התמחות. בזכות אופציות הבחירה במהלך התהליך הצלחתי לסדר את הראש.

מהרגע הראשון שהופיעו מולי כל קטגוריות הבחירה, כבר הרגשתי שקל לי יותר להבין מה מבין האופציות מושך אותי יותר. היי-טק וטכנולוגיות מתקדמות, אינטרנט ודיגיטל, תחום חברתי ופיתוח אישי, מנהל עסקים – כל אלו הן רק חלק משלל האופציות שנפרשו בפני. הדובדבן שבקצפת הייתה ההפתעה שחיכתה בסוף – אפליקציית cob הציגה לי את כרטיס הביקור הדיגיטלי האישי שלי! (ואפילו חינם) הכרטיס משמש את חברי הקהילה ליצור איתי קשר ולעניין אותי בהזדמנויות ואני יכולה גם לשתף אותו עם אנשים מחוץ לאפליקציה.

מה שהבנתי זה שמטרת המערכת כולה היא לעזור לי ולאנשים כמוני לפתח מערכת נטוורקינג, שנועדה לעזור לנו להתפתח בתחום שנבחר ללמוד. כל מה שהיה חסר לי זה “רק” לבחור מה ללמוד.

בהתחלה זה היה נשמע לי Too Good To Be True – קהילה שלמה המורכבת מהמומחים הכי גדולים, שכל מטרתם היא לתת לי ולאנשים כמוני כלים להתמודד מול קושי הבחירה, ועוד בחינם! זה ממש הרגיש כאילו כל הגדולים של השוק חברו ביחד בזמני הקורונה רק בשבילנו. למרות שלא האמנתי, מהר מאוד הבנתי שאכן כך הדבר. הבנתי שהמטרת הקהילה היא קידום אישי של אנשים שהם בדיוק כמוני.

לאחר זמן מה עדיין נשארתי עם השאלה מה ללמוד, ואז נתקלתי בקורס מתלבטים של קהילת tagalong. אותה קהילה שבאה ונתנה לי כל כך הרבה תוכן וערך מוסף בחינם, עכשיו גם עוזרת לי להצליח למצוא את הדרך שלי. ברור שהסכמתי, שילמתי את דמי הרצינות ונכנסתי לתהליך.

במפגש הראשוני שלי פגשתי עוד אנשים כמוני, בדיוק באותה נקודה כמו שלי. גם הם מחפשים את הדרך שלהם. אחד הדברים שהצליחו להרים אותי הייתה התובנה שמותר לי להתלבט, זה טבעי שאני מתלבטת ובדיוק בשביל זה נוצרה הקהילה.  ועכשיו אחרי 6 מפגשים התחושה עילאית! תחושה שהצלחתי למצוא את עצמי לאורך מסע מרתק ומלמד.
הסיבה שאני מספרת את הסיפור שלי היא, שכמו שהקהילה הצליחה לעזור לי, כך הייתי רוצה שהם יצליח לעזור גם לך.