קול קורא להגשת הצעות למתן שירותי קורסים, הכשרות וסדנאות עבור קהילת WORKIT

cob-communities-of-business

1. קול קורא

קול קורא להגשת הצעות למתן שירותי קורסים, הכשרות וסדנאות עבור קהילת WORKIT

הקדמה

קרן רש"י, בשיתוף שירות התעסוקה, הקימה את מיזם WORKIT, מיזם לאומי וחדשני לקידום תעסוקה אזורית ויישובית, על ידי בניית אקוסיסטם, שמחבר בין מחפשי עבודה, ספקי תוכן בתחום הקורסים וההכשרות, ארגוני תעסוקה, מעסיקים ורשויות מקומיות. במסגרת המיזם, הוקמה קהילת WORKIT (להלן: "הקהילה"), על פלטפורמת COB של חברת ליאון כוכבים ברשת בע"מ (להלן: "המפעילה").

אודות מיזם WORKIT

לצד האתגרים שמציבים תהליכי השינוי הגלובליים בעולם התעסוקה, ישראל נדרשת להתמודד עם ההשלכות המיידיות של משבר הקורונה, שפגע בעיקר באוכלוסיות כמו צעירים, חיילים משוחררים  ותושבי הפריפריה. אל מול מציאות זו קיימת הזדמנות ליצור עבור מחפשי העבודה מרחב מגוון של הזדמנויות על בסיס פיתוח אזורי של תהליכים מקדמי תעסוקה מיטבית. WORKIT,  מיזם משותף לקרן רש”י ושירות התעסוקה, מתמקד במינוף כלל פעולות השחקנים, על מנת  לסייע לאותם מחפשי עבודה לעצב לעצמם מסלול קריירה, שכולל הכשרה, רכישת כלים והשמה.

מטרת המיזם המשותף היא לעצב ולהפעיל מודל אזורי שייתן מענה למשבר התעסוקתי בטווח הקצר והארוך כאחד, באופן שיגביר את תהליכי השילוב בשוק העבודה, יסייע בהקניית מיומנויות ויפתח הכשרות מקצועיות. זאת תוך חיבור בין איגום תהליכים קיימים לבין בניית תהליכים חדשים, ובין פיתוח ברמה הלאומית לבין מקסום הזדמנויות ברמה היישובית והאזורית.

אודות COB

COB היא מערכת משולבת טכנולוגיות חומרה (מסכים חכמים) ותוכנה, לרבות אפליקציה, שמטרתה לייצר סביבה  מתחדשת לאינדיבידואל בתוך קהילה (אקוסיסטם), הפלטפורה מציעה למשתמש אקוסיסטם שלם לרבות תכנים מותאמים, מנטורים, מפגשים דיגיטליים וכן:

  • פלטפורמה לספקי תוכן ומרצים שמעוניינים להעביר את התכנים שלהם (קורסים, הרצאות, מנטורינג וכדומה) באופן דיגיטלי, לכיתות, במיקומים קיימים ברחבי הארץ
  • מיקוד התכנים למשתמש על פי צרכיו
  • יכולת ליזום בקלות אירועים שיתוף הזדמנויות וקבוצות עבודה
  • יכולת לשיתופי פעולה ותכנים בין הקהילות השונות במרחב ועוד…

הפלטפורמה כוללת:

  • אפליקציה סלולרית המהווה את נקודת הממשק בין המשתמש לפלטפורמה, הנוצרת סביבו באופן מתמשך ומעקב אחרי צרכי המשתמש תוך חיבורו להתרחשויות, לאירועים ולהזדמנויות
  • תשתית אפליקטיבית מבוססת כלי collaboration של סיסקו webex teams  המאפשרים שיחות, ניהול קבוצות ותשתית עבודה משותפת
  • חיבור לתשתית פיסית של סיסקו בצורת "קהילות מסכים", כלומר שיתוף משאבי מסכים חכמים המפוזרים ברחבי הארץ/העולם  בצורת יצירת רשת מיקומי הדרכה לחברי הקהילה מחד ולספקי התוכן מאידך
  • מגוון של קורסים והדרכות
  • קורסים מקצועיים
  • קורסים להסבה מקצועית
  • קורסי תעודה שונים


המפעילה מזמינה בזאת ספקי תוכן, לרבות מרצים, אקדמיות, מכללות וגופי הדרכה שונים (להלן: "המציעים"),
שבבעלותם קורסים, הכשרות וסדנאות בתחומים של פיתוח מקצועי, שעשויים לשפר את יכולות שילוב חברי הקהילה בתעסוקה – להגיש הצעות להצגת קורסים אלה בפלטפורמת ה-COB, בין השאר לשירות קהילת מחפשי העבודה, WORKIT.

התכנים הנדרשים

בקול קורא זה אנו מחפשים אחר 3 סוגי תכנים:

  • תכני העשרה מקצועית – כגון קורסים והכשרות
  • תכנים בתחומי עניין מגוונים (עולם התוכנה, ניהול דאטה ועוד)
  • תכנים כלליים בתחומי העשרה ופיתוח אישי (כגון: ניהול מו"מ, סקירת שוק, הכנה לראיון עבודה וכדו')

הקורסים יכולים להיום פרונטאליים, מרחוק או משולבים עם דגש על קורסים המועברים באמצעות מדריך.

הקריטריונים הדרושים

כדי להציג תכנים למשתמשי הקהילה, על המציע לעמוד בקריטריונים הבאים:

כללי

  • אינו נמצא בקשיים כלכליים לרבות תהליכי הוצל"פ או פשיטת רגל
  • התכנים המוצעים מתאימים ללמידה מרחוק (WEBEX, ZOOM וכדו') או בשיטה היברידית, שמשלבת למידה מרחוק ולמידה פרונטלית, בליווי מדריך או ללא ליווי מדריך, בחינם או בתשלום
  • הקורסים המוצעים עוסקים בתחומים של פיתוח מקצועי
  • כל הקורסים, פרונטאליים או בלמידה עצמית, עומדים בתקנות הנגישות

קריטריונים להדרכות, סדנאות וקורסים ללא עלות (חינם)

  • התכנים נועדו לסייע למשתמשי המערכת לשפר את יכולותיהם בעולם התעסוקה באופן מנומק לתלמיד.
  • התכנים לא מכילים מסרים מסחריים (תוכן שיווקי) שמעודדים רכישה של מוצרים שאינם רלוונטיים באופן ישיר לכישורים שיעזרו ללקוחות בעולם התעסוקה
  • תוכן מוצע אמור לשמש את הלקוח כפי שהוא. (כלומר קורס שלם ולא חלקי, ללא חובה של הלקוח (אם כי יש זכות) לצרוך חומר נוסף בתשלום כדי להגיע למטרה (כגון הסמכה).
  • במידה ובתכנים שיעלה לקהילה, לצורך הנגשתם, מתבצעת השוואה בין מוצרים/טכנולוגיות/חברות, יש לוודא שההשוואה הוגנת ואינה מפלה.
  • תכנים מוצעים חייבים להיות חלק ממערך תכנים של ארגון משמעותי בעל זיקה לתכנים האמורים

קריטריונים להצעת הכשרות וקורסים בתשלום

  • שלוש שנות ניסיון בעולם ההכשרה הרלוונטי, לפחות
  • זיקה ברורה לתעשייה הרלוונטית להכשרה (מדריך בעל ניסיון תעסוקתי בתחום האמור)
  • המדריך עצמו חייב להיות בעל ניסיון מוכח בתעשייה הרלוונטית וכן, ניסיון מוכח בתחום ההכשרות המקצועיות. במידה ולא קיים ניסיון כזה, יש לציין זאת במפורש כדי שהמפעילה תוכל לבחון את יכולות המציע באופן פרטני
  • לאחר תהליך הקבלה, המציע "יעלה" את ההכשרה לאתר המיזם באמצעות טופס ייעודי לרבות הפרטים הבאים (אך לא רק):
    • משך ההכשרה
    • מחיר ההכשרה
    • שכר צפוי בשוק
    • סיכויי התעסוקה (כמה המקצוע נדרש בשוק)
  • מחיר ההכשרה ללקוח לא יעלה על 70% ממחיר הכשרה פרונטאלית (לא אונליין), אותה משווק לאותו קורס. (מתוך הנחה שההכשרה הלא הפרונטאלית נושאת עלויות ישירות וקבועות נמוכות לרבות חיסכון בעלות השיווק כתוצאה ממודל זה)
  • במידה וקיימת התחייבות להשמה בתום ההכשרה, יתבקש המציע לפרט את מאמצי ההשמה שהוא עומד לנקוט עבור הבוגרים, כגון:
    • הקשרים שיש לו עם מעסיקים פוטנציאלים
    • מהם המאמצים שיופנו מצידו לסיוע בהשמה

אופן הגשת ההצעות

מציעים המעוניינים להשיב לקול קורא זה, מתבקשים להגיש הצעתם בטופס הבא

לשאלות הבהרה ניתן לשלוח מייל לכתובת   [email protected]

תשובות לקול הקורא ולשאלות שהופנו ימסרו באמצעות הדוא"ל בכתב עד ליום 10.12.21. רק תשובות בכתב יחייבו את המפעילה והן תהוונה חלק בלתי נפרד ממסמכי הקול קורא.


בחירת המציעים
(ספקי התוכן)

  1. ההצעות יועברו למפעילה באמצעות אימייל לכתובת: [email protected] עד לתאריך 15.12.21
  2. לאחר בדיקת ההצעות, המפעילה תנהל עם כל המציעים או עם חלקם, על פי שיקול דעתה משא ומתן לגבי צורת ההתקשרות לרבות הסכם ההתקשרות עצמו.
  3. המפעילה רשאית לבקש מהמציעים בשלב זה הבהרות והסברים להצעה וכן להמציא פרטים ומסמכים נוספים, הכול על מנת שתוכל לבחון את  הצעותיהם.
  4. המפעילה שומרת לעצמה את הזכות לבטל או לעצור באופן זמני את הקול הקורא.
  5. בחירת הגוף המעריך תביא בחשבון שיקולים הקשורים למהות ההצעה, איכותה, והיכולת של לתת מענה למטרות שהוצגו לעיל.
  6. המפעילה איננה מחויבת להצעה הזולה ביותר, או לכל הצעה שהיא, בשלמותה או חלקים ממנה, מבלי שתהא למציע כל זכות או רשות לערער על שיקוליה או לטעון כנגדם. רואים את המציעים כמסכימים מראש לכל החלטה של המפעילה בדבר קבלת הצעה כלשהי (כולה או חלקה) או דחייתה.
  7. עם הגוף שיבחר ייחתם הסכם משפטי אשר יבוסס על נוסח עקרונות ההתקשרות לעיל. 
  8. הודעה למציעים השונים בדבר החלטות המפעילה תימסר בכתב.
  9. בכל מקום בו נכתב בקול קורא זה בלשון יחיד הכוונה לזכר ו/או נקבה ו/או לרבים, הכול בהתאם לצורת ההתאגדות של המציע (עוסק מורשה, תאגיד, מלכ"ר וכדו')

 

קניין רוחני

כל מסמכי הקול קורא הם רכוש המיזם המשותף, המושאל בנאמנות למציעים אך ורק לשם הכנת הצעתם. המציעים לא רשאים לעשות בהם (בכולם או בחלקם) כל שימוש כגון: לא להעתיק, לא לשכפל, לא לצלם, לא להעביר (במישרין או בעקיפין), לא להשתמש בהם לכל מטרה אחרת מלבד הגשת הצעה במסגרת קול קורא זה וכיו"ב.

אחריות, שיפוי וביטוח

  • המפעילה ו/או מי משותפי המיזם לא תחויב כלפי הגוף  עבור כל נזק ישיר או עקיף, מיוחד, מקרי או תוצאתי שנגרם בקשר עם הקול הקורא ו/או עם מימושו, ללא קשר לסוג התביעה ולשאלה האם נזק כזה היה צפוי והגוף  מוותר בזאת מראש על כל זכות תביעה בגין נזק כאמור.
  • למען הסר ספק מוסכם על הצדדים, כי המפעילה המיזם ושותפיו אינם אחראים לכל נזק שייגרם לרבות דרישה או תביעה של משתמש כנגד המציע מכל סיבה שהיא.

עקרונות ההתקשרות – ההסכם

  1. המציע יציע את הקורסים הרלוונטיים למגוון ההדרכות הדיגיטליות של הקהילה
  2. המציע מצהיר כי הקורסים בהדרכתו יתקיימו באמצעות פלטפורמת ה-cob בלבד
  3. המציע ישמש גם כמנהל הקהילה של תמיכה והטמעה של ה-cob לנרשמים ותמיכה בקבוצות התלמידים והבוגרים
  4. במידה וההפצה והגבייה יתבצעו על ידי COB – החלק של המציע יועבר לו בסמוך לקבלת הכספים מהלקוח.
  5. המציע מתחייב כי במידה ועסקה בודדת או קורס מלא יבוטלו יוחזרו הכספים שנגבו ללקוחות באופן מיידי.
  6. התמיכה הפדגוגית ובדיקות התאמה של הנרשמים, הינה באחריות מלאה של המציע
  7. בכפוף לעקרונות מסמך זה, יחתם הסכם בין המציע לחברת "ליאון – כוכבים ברשת בע"מ" (המפעילה) בסמוך לאישור המציע על-ידי הנהלת הקהילה. במידה ולא ייחתם הסכם כזה, יהיו עקרונות להלן מחייבים
  8. המציע מחויב לספק לפלטפורמה גם תכנים חינמיים באופן הבא:
    1. מפגשי מבוא להכשרות ולקורסים שמיועדים לקהל הרלוונטי (על-פי הצורך)
    2. המציע יקצה איש מטעמו למענה על שאלות או פניות אחרות של המשתמשים (עד שעתיים בשבוע או לפי הצורך)
    3. מפגש או תוכן נוסף (לא חובה) כגון:
      1. קורס חינם ללמידה עצמית
      2. מפגש או תוכן המיועד לכלל המשתמשים ללא קשר למקצועות הנלמדים כגון סקירת שוק
      3. עזרה בהכוונה או סיוע בכתיבת קורות חיים
  9. במידה והתלמיד ידרוש זאת, ובמידה ועמד התלמיד בחובותיו בקורס והתייצב לרוב המפגשים, הוא יהיה זכאי:
    1. לחזור על עד 25% מהמפגשים
    2. או במקרים מיוחדים לחזור על הקורס כולו (על בסיס מקום פנוי ובהסכמת שני הצדדים)
  10. המדריך חייב לעבור הכשרה של נציג מטעמנו לעבודה והתנהלות מול כיתה וירטואלית תוך שימוש בכלים שנעמיד לרשותו כדי למקסם את טובתו של הצרכן. ההכשרה תמשך כשעתיים.

אישור

אני מאשר/ת כי קראתי את כל האמור בקול הקורא על נספחיו, הבנתי אותם ולקחתי אותם במסגרת הצעתי. אני מוסיף ומאשר כי הערכות, השגות או שאלות שהיו לי (אם היו כאלה) הועלו על ידי בפני המפעילה ברשת לפני הגשת ההצעה, וכי קיבלתי בקשר אליהם תשובה מספקת שהניחה את דעתי.

אני מאשר/ת כי עד לחתימת הסכם בין הצדדים, יהיה מסמך זה בגדר הסכם מחייב.

2. טופס הגשת הצעות

טופס זה הינו חלק מן הקול הקורא לרישום המציעים.

הטופס כולל 2 שלבים:
שלב 1 – פרטים כלליים של המציע
שלב 2 – הצעה של קורסים והכשרות מקצועיות